logo hd live | No Rest for the Wicked

😁 😂 😃 😄 😅 😆 😇 😈 😉 😊 😋 😌 😍 😏 😐 😑 😒 😓 😔 😕 😖 😗 😘 😙 😚 😛 😜 😝 😞 😟 😠 😡 😢 😣 😤 😥 😦 😧 😨 😩 😪 😫 😬 😭 😮 😯 😰 😱 😲 😳 😴 😵 😶 😷 😸 😹 😺 😻 😼 😽 😾 😿 🙀 🙁 🙂 🙃 🙄
      EA Sports PGA Tour

EA Sports PGA Tour: Groot worden of naar huis gaan

EA wil de historische sport ontwikkelen nu deze terugkeert naar de PGA-licentie.

Als het gaat om sportvideogames, denk ik aan golf in een vergelijkbare geest als die van simulatieracetitels. Niet dat de twee in werkelijkheid veel gemeen hebben, maar omdat beide sporten zijn die vrij nauwkeurig en goed gesimuleerd kunnen worden, tot het punt waarop je echt het gevoel hebt dat je de leiding hebt en achter het stuur of op de putting green. Simulatieracen heeft hier natuurlijk een meeslepend en realisme randje, omdat je nooit echt de club swingende actie in golfgames doet, maar verder is de strategie, het plannen van een schot en het begrijpen van een baan er allemaal. Om hieraan toe te voegen, net als racen, is golf een fundamenteel eenvoudige sport om te begrijpen. In de autosport is het idee om zo snel mogelijk van het ene punt naar het andere/rond een baan te komen, terwijl golf gewoon gaat over het krijgen van een bal in een hole in zo min mogelijk slagen. Om deze reden zijn beide sporten briljant als videogames, en dit zijn gebieden die de FIFA's, Maddens, NHL's, enzovoort nooit helemaal hebben weten aan te boren.

Dus toen ik hoorde dat EA de PGA-licentie opnieuw kraakte en de indrukwekkende Frostbite Engine gebruikte om zo'n project aan te drijven, was ik geïntrigeerd. En nu, na het spel uit de eerste hand te hebben gezien op een digitaal persevenement, ben ik nog enthousiaster om te zien hoe het zich in de praktijk vormt.

Zoals EA het zegt, is dit de "technologisch meest geavanceerde golfgame ooit" , en je kunt dit zien aan zowel het uiterlijk van de titel als alle titbits en doodads die EA heeft ingebakken om de golfervaring zo authentiek mogelijk te laten aanvoelen. Frostbite stelt het ontwikkelingsteam in staat om de nieuwste datamappingtechnologie te gebruiken om cursussen zo nauwkeurig mogelijk te maken. Fotogrammetrie en GPS-mapping, allemaal bovenop on-site fotografie, betekenen allemaal dat wanneer je een bal over de fairway van de 9e hole bij St. Andrews slaat, je zult merken hoe de bal op rare manieren stuitert om het hobbelige terrein te evenaren. En om hieraan toe te voegen, omdat elke golfbaan over de hele wereld is gebouwd op verschillende geologische make-ups, zal de manier waarop de bal moeiteloos langs stuitert op Pebble Beach in Californië anders zijn dan de manier waarop het zich gedraagt in het Schotse huis van golf. Het zijn deze kleine details die PGA Tour zo'n opwindende premisse maken, en ze gaan veel verder dan alleen de fysica.

Met de Frostbite-engine kan het team nauwkeurig digitale weergaven van elke cursus maken, tot aan de exacte plaatsing van elke boom en hoe de bloemen op verschillende tijden van het jaar op een cursus bloeien. Menigten kunnen ook worden aangepast tot het punt waarop je een volledige aanwezigheid op PGA Tour-niveau zou kunnen hebben, of absoluut niemand die naar je onhandige poging kijkt om de baan onder de knie te krijgen. En dit alles is op 30 van de meest opwindende en geliefde golfbanen ter wereld, omdat EA de exclusieve rechten heeft op de Majors en de banen waarop ze zijn gevestigd.

EA Sports PGA Tour

Wat betreft de daadwerkelijke gameplay, dit is uitgebreid om de soorten golfmechanica te ontwikkelen die games voor goed hebben bedacht ... in wezen voor altijd. Het typische concept van het instellen van hoeken en vervolgens swingen op het juiste moment voor de perfecte hoeveelheid kracht om golf te spelen blijft hetzelfde - met enkele old school mechanica zoals Big Hit Moments die een comeback maken - maar nu kun je 20 verschillende shotstijlen gebruiken, die uniek zijn, afhankelijk van de club die je gebruikt en de shottypes, waardoor meer dan 1300 schotcombinaties onder de knie te krijgen zijn. En deze zijn ook allemaal nauwkeurig gesimuleerd, omdat EA heeft samengewerkt met de golfsimulatie-experts van Trackman en ShotLink om ervoor te zorgen dat elk schot doet wat het moet doen en dat de bal ook volgt met de juiste rotaties, stuiters enzovoort. EA zei zelfs dat het gelooft dat het systeem zo nauwkeurig is dat professionals de game zelfs kunnen gebruiken om te oefenen in de aanloop naar een echt evenement, omdat ze op deze manier een gevoel voor de green kunnen krijgen zonder de hele wereld rond te hoeven vliegen om laarzen op de grond te krijgen.

Dit maakt allemaal deel uit van het Pure Strike-systeem, dat ook moeilijkheidsopties mogelijk maakt als je een deel van de complexiteit wilt wegnemen. Niet dat je dat waarschijnlijk nodig hebt, want de HUD en gebruikersinterface lijken heel duidelijk en eenvoudig te begrijpen. Maar als je de dingen een beetje veel vindt, heeft EA een Professional Coaching-set van in-game speelbare uitdagingen gemaakt, die voortdurend worden bijgewerkt, om nieuwkomers te helpen de kunst van golf onder de knie te krijgen en te kraken hoe ze het spel kunnen veroveren.

Wat de andere modi betreft, kun je met de Career Mode op verschillende niveaus spelen, van amateur tot PGA, en kun je kiezen waar je wilt beginnen. Er is hier een RPG-systeem waarmee je je speler kunt levelen door deel te nemen aan evenementen, met vaardigheidspunten die worden toegekend bij het bereiken van een nieuwe rang, die vervolgens kunnen worden besteed aan het verbeteren van attributen zoals swingkracht, allemaal zodat je kunt matchen en de meest veeleisende banen over de hele wereld kunt aanpakken, bijvoorbeeld de verbluffende Augusta National.

EA Sports PGA TourEA Sports PGA Tour

Degenen die op zoek zijn naar multiplayer-opties kunnen in social of competitive duiken in lokale en online multiplayer om de gerangschikte ladder te beklimmen, en alle online modi stellen 16 spelers in staat om allemaal in realtime te concurreren, waarbij je tegenstanders in de gaten kunt houden, die in wezen verschijnen als geesten: zichtbaar maar zonder impact op je werkelijke spel. Elke vorm van gameplay wordt ondersteund door een commentaarteam bestaande uit professionals en pictogrammen die zelfs de meest bizarre momenten benadrukken, en je kunt het spel spelen als je eigen personage (dat kan worden aangepast dankzij de gereviseerde create-a-player-suite met een reeks ontgrendelbare uitrusting) of een verzameling echte pro's, waaronder die van Rory McIlroy.

Ik zal echter zeggen dat hoewel de game zelf behoorlijk mooi is, vooral bij het afslaan, de personagemodellen in die typische EA-stijl vallen, waar ze een beetje lelijk en onaangenaam overkomen.

EA Sports PGA TourEA Sports PGA TourEA Sports PGA Tour

De vangst met een game als deze zal natuurlijk zijn hoe EA besluit om er geld mee te verdienen, iets waar de ontwikkelaars tijdens de preview behoorlijk stil over waren. We kregen te horen dat er na de lancering toevoegingen zullen zijn, waaronder nieuwe banen, kleding, enzovoort, allemaal gekoppeld aan huidige en historische golfmomenten. Maar wat betreft de kleinste details hierover, zullen we waarschijnlijk binnenkort meer weten, aangezien EA heeft aangekondigd dat PGA Tour op 24 maart 2023 naar pc, PlayStation 5 en Xbox Series komt, met preorders die later vandaag worden geopend. Toch, ervan uitgaande dat ea's gebruikelijke methoden voor het genereren van inkomsten de dingen niet in de weg staan, kan ik niet wachten om over een paar maanden naar de green te gaan voor een nieuwe ronde goud.